marți, 17 iulie 2012

Media şi politica



Dat fiind faptul că în România televiziunea este principala sursă de informaţii, momentul referendumului a readus în actualitate vizibilitatea partizanatul  pentru competitorii politici. Chiar dacă nu este vorba de jurnalişti care îşi asumă o opţiune politică, putem constanta destul de uşor că indepedenţa mediatică tinde să fie un mit.

Astfel, dacă trustul Intact a rămas fidel politicii anti-Băsescu pe care o susţine încă din 2007, nu acelaşi lucru îl putem spune şi de postul de telviziune Realitatea Tv, care s-a repoziţionat dintr-un adversar al preşedintelui suspendat într-un susţinător mediatic.

Dacă la Antena3 există un grup de jurnalişti uniţi care împărăşesc aceleaşi opţiuni politice, la Realitatea Tv unitatea grupului redacţional nu este atât de mult animată de opţiunile politice.

Pe de altă parte,  televiziunea naţională încearcă să îşi menţină o politică mediatică neutră, având în vedere că în ultimii ani a fost acuzată, în dese rânduri, pentru modul în care s-a raportat la fosta guvernare şi la preşedintele suspendat.

Despre celelalte posturi de televiziune se poate spune că B1Tv rămâne un post fidel reprezentanţilor P.D.L. şi lui Traian Băsescu, în timp România Tv lasă impresia unui partizanat pentru U.S.L.  

Nu în ultimul rând, cu privire la The Money Channel şi Digi 24 se poate spune că reprezintă o zonă mediatică gri din punct de vedere al opţiunilor politice, fiind poate alternative mediatice la partizanatul politic pe care îl regăsim la Antena3, Realitatea Tv şi B1tv.  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu