marți, 21 decembrie 2010

După 21 de ani

Fiindcă nu-mi este indiferent şi nu pot trece cu vederea evenimentele care au avut loc în România zilelor din decembrie 1989, mă întreb dacă aş mai putea spune altceva, decât ce am mai spus până acum?
Mă rog, poate acelaşi lucru ar fi valabil şi pentru cei care apar an de an la posturile de televiziune sau în ziare, şi repetă la nesfârşit aceleaşi chestiuni care şi-au dovedit inutilitatea.
Şi pentru că tot i-am adus în discuţie, dintre cei care ne vorbesc despre ce s-a întâmplat atunci, nu pot remarca faptul că sunt două categorii de oameni: unii care dau impresia că ştiu multe, dar în realitate cunosc prea puţin şi alţii care ezită şi spun prea puţin, deşi ştiu destul de multe.
Astfel, mi-e greu să cred că prea curând se vor afla mai multe, decât cele ce s-au spus până acum. Poate, aşa cum se întâmplă în general cu marile evenimente care au un impact puternic asupra societăţilor, anumite părţi din adevăr se vor afla peste mai mulţi ani, iar actorii principali nu vor mai plăti pentru faptele lor, decât în paginile manualelor de istorie...
Să le fie ţărâna uşoară celor ce-au murit acum 21 de ani, iar nouă să ne fie fie amitirea lor drept cea mai mare motivaţie pentru lucrurile asupra cărora nu trebuie să le ignorăm.
Doamne ajută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu